مقاوم سازی

( طرح مقاوم سازی ، اجرای مقاوم سازی ، تماس : 09125434750 )

مقاوم سازی

( طرح مقاوم سازی ، اجرای مقاوم سازی ، تماس : 09125434750 )

رزین اپوکسی تقویت سازه

در مقاوم سازی سازه استفاده از چسب اپوکسی که به ترکیبی از رزین اپوکسی  و هاردنر همراه با انواع مواد افزودنی و پر کننده گفته میشود ، نسبت به استفاده از رزین اپوکسی  و هاردنر خالص یعنی فاقد مواد افزودنی و پر کننده ، ارجح تر میباشد.

در صورت عدم استفاده از چسب اپوکسی یعنی استفاده از رزین اپوکسی و هاردنر خالص ، میبایست در نظر داشت که بطور کلی رزین اپوکسی و هاردنر تقویت سازه معمولا به انواع خاصی از رزین اپوکسی و هاردنر گفته میشود که میتوان از آنها به جهت مقاوم سازی ساختمان های بتن مسلح با استفاده از الیاف FRP ، کاشت میلگرد و بعنوان گروت همراه با فیلرها و سنگ دانه های معدنی در صفحه ستون سازه های فولادی خاص یا تحت بارهای دینامیکی و سایر مصارف سازه ای ، استفاده نمود.

رزین اپوکسی مورد استفاده در الیاف FRP میبایست تا حد امکان دارای مقاومت در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید یا به اصطلاح مقاوم در برابر UV و دارای گرانروی و غلظت مناسب برای نفوذ در تار و پود الیاف باشد.

رزین اپوکسی مناسب برای کاشت میلگرد بسته به موقعیت هندسی میلگرد که میتواند افقی یا عمودی باشد ، میبایست دارای غلظت مناسب باشد برای مثال در کاشت میلگرد بصورت عمودی ، رزین اپوکسی میبایست دارای غلظت کمتری نسبت به حالت افقی  باشد و به جهت کاشت میلگرد افقی از رزین اپوکسی غلیظ تری استفاده نمود.